Testi táplálék - lelki egészség

2017/10/06

Hamarosan, okt. 10-én a Lelki egészség napját ünnepeljük világszerte. A lelki egészség egy fontos része, hogy közérzetünk jó legyen, ezért elsődleges szempont, hogy milyen táplálékokat viszünk be szervezetünkbe.

 

Az egészséges táplálkozás a több friss gyümölcs és zöldség fogyasztásával kezdődik, és helyes, ha  a szükséges szénhidrátbevitelt inkább alacsony vagy közepes glikémiás indexű tápanyagok (például zabkorpa) fogyasztásából fedezzük.
Törekedjünk az olyan ételeket fogyasztására, amelyek energiát adnak. Lehetőleg bőségesen reggelizzünk, és gondoljunk minden nap a megfelelő folyadékbevitelre.
Étkezzünk rendszeresen, naponta többször (reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora), de egyszerre csak kis mennyiséget vegyünk magunkhoz. Lefekvés előtt másfél-két órával már ne vegyünk magunkhoz táplálékot.

Természetesen nem mindegy az sem, hogy hogyan, milyen edényekben készítjük ételeinket. Az edények összetevői, és bevonatai a hevítés során ételeink részévé válnak, ezért fontos a megfelelő anyagösszetétel. Törekedjünk arra, hogy a lehető legtermészetesebb összetevőkből, a környezettudatos gyártási módot figyelembe vevő gyártó cégeket válasszuk edényeink kiválasztása során. Illetve, hogy a kényelmet, és a praktikumot is figyelembe vevő előállítók termékeit használjuk elsősorban, így megkíméljük magunkat a bosszúságtól, és ezzel újabb lépést tettünk lelki egészségünk felé.

Utoljára megtekintett termékek