Helló Május!

2020/05/06

Helló Május!

A gyümölcsöket, zöldségeket érdemes rendszeresen fogyasztani, mivel létfontosságú vitaminokat, ásványi anyagokat és rostokat tartalmaznak.

Májusban, az utolsó tavaszi hónapon örvendeztetnek meg bennünket az első termő gyümölcseink. 

Eper csodás íze mellett rengeteg jótékony hatással bír szervezetünkre. Remek C-vitamin forrás, egy adaggal biztosíthatjuk napi C-vitamin szükségletünk mintegy felét. Alacsony kalóriatartalma és glikémiás indexe diétában elősegíti a szervezet méregtelenítését, segíti a slakanyagok, a felesleges só és zsír eltávolítását. Magas antioxidáns-tartalmának köszönhetően remek öregedésgátló.

Felhasználási tipp: reggelihez müzlire vagy zabkásába is tehetjük, mehet salátákhoz is, ha valami különlegeset szeretnénk. Kihagyhatatlan pár kis üveg eperlekvár - ha cukor és tartósítószer nélkül szeretnénk, itt egy remek recept, és természetesen nem maradhatnak ki a desszertek sem, melyek a gyümölcstortától az epres fagyiig terjednek.

Rebarbara a másik májusi ínyencség, mely jellegzetes savanykás ízét a benne rejlő alma-, citrom- és oxálsavnak köszönheti. Alig van benne kalória, 100 g csupán 21 kcal-t tartalmaz, tápanyagtartalma ellenben bőséges, az A-, B1., B2- és C vitamin mellett niacin, kálium, kalcium, foszfor, magnézium, vas és szelén is gazdagon található benne.

A reberbarának alacsony a kalória és zsírtartalma, antioxidánsainak köszönhetően csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

Felhasználási tipp: a rebarbara rendkívül sokoldalúan felhasználható: pitékhez, tésztákhoz, muffinokhoz, pizzákhoz, szószokhoz, rizsekhez, smoothiek-hozsalátákhoz, de készülhet belőle dzsem vagy rebarbarás kenyér. 

Ha társítjuk az eperrel, remek epres-rebarbarás crumble készülhet belőle, melyhez itt egy zseniális recept.

Ha május, akkor spárga! A Spárga bármilyen fogyókúrás étrendbe beilleszthető, hiszen 90%-a víz, kalóriát alig tartalmaz. Nagyon gazdag K,C,A, E, B vitaminokban és folsavban, valamint biztosítja a szervezet számára szükséges fehérjét, mangánt, foszfort és rostokat. A napi E vitamin szükségletet már egy adag spárga biztosítja. 

Ki gondolná, hogy ez a pompázatos zöldség még a bőrhibákra is hatni tud. A nyersen fogyasztott spárga vagy spárgalé lúgosító hatása révén jó hatással lehet az ekcámra, vagy pattanásos bőrre.

Rengeteg vitaminnal és ásványianyaggal tölti fel szervezetünket a téli megpróbáltatások után.

Felhasználási tipp: levesként, salátába vagy köretként is használható. Különösen ízletes hal mellé.

Hoztunk egy fenséges vegán kókusztejes spárgakrémleves receptet, pirított magvakkal.

A kihagyhatatlan, csodálatos spenót, mely tele van rosttal, ásványi anyagokkal és antioxidánssal. Egy adag sőenót a napi rost, A-, és K-vitamin szükségletünknek már a 20%-át fedezi. Gazdag magnéziumban, mangánban, fehérjében, kalciumban, cinkben, szelénben, C- és E vitaminban.

A spenót tele van különböző flavonidokkal, melyek a súlyos betegségekkel is képesek felvenni a harcot.

Ha igazán ízletes ételre vágysz fogyókúra alatt is, ne habozz a spenót után nyúlni, ugyanis 100 gramm zöldség csak 7 kalóriát tartalmaz. Így bűntudat nélkül is fenséges étleket készíthetünk belőle.

Felhasználási tipp: semmiképpen ne áztassuk hosszan vízben a leveleket, mert a vízben oldódóó tápanyagok kioldódnak a levelekből. A túlfőzéssel sem árt óvatosnak lenni, mert ízéből és állagából is veszít. Nyersen a bébispenótot ajánlott fogyasztani salátákba vagy smoothie-ba. 

Hoztunk pár tippet, hogyan szinesítsük a spenótos palettánkat.

Utoljára megtekintett termékek